Beem.Deep Beem.Deep
2093
BLOG

A jednak salon24.pl!

Beem.Deep Beem.Deep Polityka Obserwuj notkę 63

Minęły trzy lata od opublikowania mojej pierwszej notki w S24. Miejsce to poznałem jednak znacznie wcześniej i dużo ciekawych informacji tu uzyskałem. Oczywiście bywałem i bywam także w innych miejscach polskiej Sieci, ale co najwyżej w celu skomentowania jakiejś notki. Raczej koncentruję się na czytaniu.

Kilka lat temu w ogóle nie miałem czasu na pisanie swoich przemyśleń. Byłem bowiem zbyt zajęty osobistym rozwojem, bynajmniej nie w obszarze humanistycznym. Pochodzę jednak z takiej rodziny, w której rozmowa o Polsce była na porządku dziennym, przeto myślenie o sprawach wspólnych mam we krwi.

Dzisiaj po południu spotkałem się okazjonalnie z kilkoma znajomymi, którzy wiedzą, że jestem jednym z blogerów S24. Ba! Ode mnie chyba się w ogóle dowiedzieli o istnieniu tego miejsca. Ponieważ wszyscy jesteśmy "uzależnieni" od Internetu, to każdy z nas ma mnóstwo doświadczeń i przemyśleń na temat polskiej Sieci. Każdy z nas jest też w miarę wyrobiony politycznie, aczkolwiek poglądów zbieżnych wcale nie mamy. No i poświęcamy różną ilość czasu na łażenie po Sieci.

Po załatwieniu głównego tematu spotkania poświęciliśmy trochę miejsca na swobodną dyskusję polityczną. Wszak jutro wybory. Spokojnie Administracjo, notka nie będzie o nich. Jednym z wątków była ocena kilku portali informacyjnych. Internet stanowi bowiem coraz większą siłę i być może zaważy już jutro na wynikach wyborów. Skoncentrowaliśmy się zatem na kilku z nich, tj. gazeta.pl, natemat.pl, niezalezna.pl, wpolityce.pl oraz salon24.pl. Marginalnie oceniliśy też onet.pl, wp.pl oraz interia pl.

Najgorsze opinie uzyskały portale natemat.pl i niezalezna.pl. - jako wyraźnie skrzywione, oczywiście każdy w inną stronę oraz słabe merytorycznie. Nieco wyżej, na mniej więcej tym samym poziomie, ocenione zostały portale gazeta.pl i wpolityce.pl, które - choć również skrzywione - prezentują znacznie wyższy poziom.

Mimo że nie bardzo pasuje do tego grona, jednak w ocenach wygrał portal salon24.pl. Dlaczego? Z uwagi na możliwość swobodnej wymiany poglądów, wysoki poziom merytoryczny wielu notek i możliwość uzyskania skondensowanej informacji na bieżące tematy - i to w bardzo krótkim czasie. Uznaliśmy też, iż w kwestiach politycznych największe portale, tj. onet.pl czy wpl.pl, są to mało obiektywne żółwie w porównaniu z innymi. Nieco wyżej ulokowała się interia.pl. Ciekawym spostrzeżeniem podzielił się kolega, który stwierdził, iż S24 często stanowi inspirację dla dziennikarzy tzw. mainstreamu. Nie wiem, nie mam czasu na sprawdzanie tego, czy nasze spostrzeżenia i uwagi są później przerabiane na płatne wierszówki.

No cóż, jestem dumny z tego, że od czasu do czasu bloguję sobie w tym miejscu. W Polsce brakuje debat z prawdziwego zdarzenia, więc chociaż tutaj można się pospierać, a czasami pokłócić. Tych, którzy wchodzą tu po raz pierwszy, rażą niektórzy komentatorzy i ich prymitywne ataki ad personam, ale jak się przez to przebrnie, można z satysfakcją czerpać stąd wiedzę. Ja na przykład wyrobiłem w sobie taki nawyk, że zanim przeczytam komentarz, najpierw patrzę na podpis. Kilku blogerów mijam bowiem szerokim łukiem, gdyż jestem przekonany, że albo mają poważne problemy wewnętrzne, albo nie prezentują własnych poglądów, przeto szkoda na nich czasu. Owszem, ja również mam słabsze dni i później żałuję, iż komuś niepotrzebnie dokuczyłem. Nie chcę w tej notce nikogo wymieniać, bo nie taki jest jej cel. Jedyne, o co chciałbym teraz zaapelować, to o szczerą wymianę zdań, w miarę możliwości bez inwektyw. Mamy bowiem tę przewagę nad zwierzątkami, że - używając rozumu - możemy się cały czas doskonalić.

Beem.Deep
O mnie Beem.Deep

1. Nie prowadzę bloga dla trolli, debili i "anonimowych" dziennikarzy oddelegowanych na odcinek. 2. Nie mam czasu na dyskusję z niekumatymi lemingami oraz z osobami, które używają dowolnych argumentów w dowolnej sprawie. 3. Proszę o powstrzymywanie się od ataków personalnych na innych blogerów oraz o merytoryczną dyskusję na główny temat notki.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka